Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: j0hann3s - Starlet P7

j0hann3s - Starlet P7 12 apr 2015 05:21 #3468

• krh
  • krh's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
zit zo te horen iig weer een dikke laag verf op ;)

Please Inloggen to join the conversation.

j0hann3s - Starlet P7 23 apr 2015 20:08 #3477

• j0hann3s
  • j0hann3s's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Dan heb je net weer wat 'nieuwe' muziek ontdekt, denk je dat even lekker tijdens het rijden te beluisteren..... Irriteer ik me weer aan het weinige vermogen en kwaliteit dat er uit die kleine boxjes komen....

Beetje gefrustreerd, besloten om mijn goeie speakers erin te gaan zetten.
Deze speakers heb ik al sinds ik de rav4 had, en daarna de altezza, en nu dus in de tofu wagen komen.

Het is een setje van audio systems (gladen), en eigenlijk zonde om er geen gebruik van te maken.
Heb niet veel *knutsel* fotos gemaakt, hier een paar met de phone gemaakt.

Na het demonteren van de deurbekleding, dit gat een beetje ruimer uitslijpen zodat de magneet van de speaker past.

Het verschil tussen de ouwe en nieuwe speaker.

En ja, er zit een adapterplaat bij, welk ik voor de altezza had gebruikt.

De ouwe speakerbak, iets naar achteren verplaatst. Vind die opbergvakjes harstikke handig.
In het gat, daar heb ik de cross-over geplaatst. Verbaasd me dat ik nog zo makkelijk een 16,5cm speaker en tweater in de deur kwijt kon. Dacht eerst dat ik moest opdikken, de bekleding het gewicht niet zou houden, of dat ik de ouwe speakerbak zou aanpassen, welk eigenlijk te klein is daarvoor.

Ben iig weer blij, dat ik deze speakers voor kwijt kon.
Hebben we weer een mooi knap stukje kwaliteitsgeluid tijdens het rijden.

Morgen maar even zien of ik nog wat in de hoedenplank wil, en of ik ergens een versterker kwijt kan voor de speakers. (onder de stoel?)

Laatst bewerkt: door j0hann3s.

j0hann3s - Starlet P7 24 apr 2015 13:38 #3480

• j0hann3s
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Besloten om toch niks in de hoedenplank te doen. En versterker doen we ook nog niet.

Komt mogelijk in later stadium nog wel eens.

j0hann3s - Starlet P7 28 apr 2015 13:55 #3488

• mr.sedanski
  • mr.sedanski's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Mooi huis man, ben wel jaloers op je!
Maja ik mag ook niet klagen, heb een 2013 appartement en mijn auto's staan standaard droog!
Mooi resultaat geworden de starlet, een zeer uniek bakkie inmiddels.
De grill en sleep ogen kan je ook nog zwart maken, lijkt meer 1 geheel dan.
Al met al mooi werk verricht man ;)

j0hann3s - Starlet P7 24 mei 2015 11:56 #3553

• j0hann3s
  • Bezoeker
  • Bezoeker
De koppelingsplaat van de tofuwagen was aardig aan het slippen, dus ik op weg naar SkaBla voor vervanging.
De reis ging aardig voorspoedig, maar 20km voor het einddoel deed die niks meer. Alle versnellingen dood!

Hij hoefde nog maar 20km! :( Arm beestje.... Heeft het toch nog lang volgehouden

Gelukkig laat een starlet je nooit in de steek, al is het een andere die je vooruit trekt

Zodoende bij Skabla in de garage, begonnen met van alles los te maken, en te demonteren

Blok en bak aan een paar kettingen

Radiotor aan de kant, kabels los, accu weg, starmotor eruit, koppelingscylinder losgekopelt, wielen eraf, aandrijfassen losgehaald etc..
Spoedcursus halve motor demonteren ^^

En na daarna was de bak los!

Vliegwiel is wel een beetje warm geweest

Oud vs Nieuw, ja die was echt op.

Alles weer terug bouwen

En toen zat alles er weer in. Vloeistoffen vullen en ontluchten.

Starten in 1x, en proberen de garage uit te rijden.. How! Slippende bandjes!

Wel wennen hoor, met wegrijden iets rustiger aan te doen.
+wennen dat toerental niet zakt bij gas loslaten.

Jammer dat het niet zo snel meer klinkt als eerst (toeren maken). Rijd wel prettiger.

Alles bij elkaar, iets van 5 uurtjes bezig geweest. DohcmeSoch was ook nog met kennis langs geweest. Big fammily hier haha. Zo zie je bijna geen starletjes, en zo komt je de een na de andere tegen.

Skabla bedankt voor de plaat, en je hulp! Heel wat geleerd van de spoed-cursus.

Toch gek gevoel, om van stilstand naar weer half Nederland door kunnen rijden met zo'n plaat.

Nog een fotowtje bij feestje gisteravond.

Wat een plezier haal ik uit dit autootje. Heb in 4 maanden al meer beleefd en fun gehad, dan alle andere auto's die ik had.

j0hann3s - Starlet P7 25 mei 2015 15:49 #3555

• krh
  • krh's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
mooi dat ie weer klaar is , kun je weer veel km maken.

j0hann3s - Starlet P7 26 mei 2015 07:40 #3561

• mr.sedanski
  • mr.sedanski's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Super werk, mooie verse platen erin. Hoeveel was je voor de platen kwijt?

j0hann3s - Starlet P7 26 mei 2015 10:19 #3563

• j0hann3s
  • Bezoeker
  • Bezoeker
110 voor platen meende ik, komt nog olie ed bij en wat voor de arbeid.

j0hann3s - Starlet P7 26 mei 2015 16:05 #3568

• toyo bob
  • toyo bob's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Goed bezig, verse platen erin en weer wat bijgeleerd.

j0hann3s - Starlet P7 12 dec 2015 14:00 #3772

• j0hann3s
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Zo, mijn topic ook maar weer eens afstoffen.
Lange tijd niet bezig geweest met auto, en heeft het gewoon prima als dagelijks vervoer gedaan (y)

Hele tijd stil, alsof ik alles opspaar. En dan ineens aantal updates achter elkaar.

2 weken terug had ik zelf maar beoordeeld dat de bandjes wat te weinig profiel begonnen te krijgen. Auto begon ook al enigzins meer te glijden.

Zodoende maar een paar nieuwe zomerbandjes om laten zetten. Kunnen we de winter iig weer door.

En toen werd het ook tijd voor de jaarlijkse medicsche keuring van de starlet.
Omdat ik de onderhoudsgeschiedenis van de auto niet echt wist, een beurtje bij laten doen.
Wat olie vervangen had ik evt zelf wel kunnen doen, maar het blokje goed afstellen nog geen kaas van gegeten. Daarbij was kering van de koppelingscylinnder (pedaalkant) een klein beetje lek, dus heb die mee laten vervangen.

Door wat onverwachte drukte bij de garage, en 3 transplanties van een gebruikte remdrukverdeler (die was stuk, remverschil achter), heb ik een enkle dagen met een saxo moeten rijden. Vlot autotje, maar kon het niet eens worden met de positie van de pedalen. Heb de starlet toch best wel gemist in deze dagen.

Zodoende de saxo weer ingeruild, en de starlet goedgekeurd! mee terug genomen.
Motorblokje loopt een heel stuk lekkerder nu, dus beurtje heeft zeker geholpen.
Kunnen we er weer een jaar tegen aan. Net een paar maanden te vroeg voor de 30jr regel.

- - - - - - -

In de sxe10 groepsapp begonnen ze te praten over andere sturen. Zoineens kreeg ik een ingeving, of de stuur van de altezza mogelijk niet in de starlet past.

Kon niet veel vinden op internet over uitwisselbaarheid tussen div. toyota sturen en naven. Min of meer kreeg ik wel het gevoel dat de bevestiging hetzelfde is.
Dus maar aan de slag, als je niet probeerd weet je het ook niet.

Note, mochten anderen dit ook doen - accu los vanwege onodig toeteren en 'mogelijke'(?) airbag launch

Bij de altezza,
2 torx schroefjes aan de achterkant, airbag hart eruit, kabeltjes los, dop 19 moer losdraaien, paar tikjes en tadaa

Bij de starlet,
Claxonkap eraf trekken, en hier ook dop 19. Net als hierboven dus.

Qua groote, zijn ze bijna gelijk. zou je niet zeggen

Even passen, fingers crossed. Hopen dat vertanding zelfde is, en jawel!

Heb geprobeerd starlet stuur in altezza te zetten, maar dan zit de connector van het stuurlint in de weg.

En toen het claxon probleem. Starlet werkt met een sleep-ring. en niet met een draadje dat uit een stuurlint komt.

Heb een paar manieren geprobeerd om de sleepring over te zetten, maar mocht niet echt baten. De buurt heeft ook zeker 1 minuut lang een toeter kunnen horen. :oeps:

Had er op gegeven moment geen zin meer in of materiaal voor om mee te gaan prutsen. Een degelijke oplossing zag ik zo snel niet.
Dus heb de multimeter erbij gepakt, de claxon draad onder het stuur opgezocht, en een bypass gemaakt naar een schakelaartje elders op het dashboard. (wordt later nog wel vervangen voor een duidelijke druk-knop)

Het veerpennetje dat tegen de sleepring aankomt, iets verbogen dat het niet in de weg van de stuur komt.

Verder is er 1 kleinigheidje dat een aanpassing nodig heeft, en dat zijn de sleuven(gaten) achterop het stuurwiel. Deze moeten ietsje meer naar binnen toe, zodat de richting-aanwijzer-terugduw-mechaniscme-pennetjes hierin komen te vallen.
Zelf heb ik hiervoor de dremel gepakt met een freesje.

Het is een beetje try en error, maar een altezza/lexus, en vast een hele hoop andere toyota sturen, passen dus op een starlet. Welliswaar met een kleine aanpassing, waarbij de claxon iets is om over na te denken. Anderzijds, dit soort uitdagingen kom je ook tegen bij een sportstuur met stuurnaaf.

Tot slot nog het eindresultaat:

Voor:

Na:

Laatst bewerkt: door j0hann3s.

j0hann3s - Starlet P7 13 dec 2015 18:49 #3773

• krh
  • krh's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
leuk dat stuur in de slet en mooi dat ie weer met een kleinigheid door de keuring kwam.

j0hann3s - Starlet P7 03 aug 2016 11:08 #4092

• Corolla1992
  • Corolla1992's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Hey.

Ik ben erg laat maar was mijn wachtwoord vergeten.
Mooie Starlet P7 heb je gekocht, en ook al veel aangedaan.

Ik hoop in november weer mijn B rijbewijs te mogen terug vragen.
Maar ik kijk zo nu en dan wel op gaspedaal.nl en daar staat deze al heel lang op.

Toyota Tercel - 1.3 L 1980

www.autowereld.nl/toyota/tercel/1-3-l-1980-7044867/details.html
Alleen deze auto zou dan in zijn geheel opnieuw gespoten moeten worden.
En weet jij wat een auto in zijn geheel laten spuiten kost ?

Laatst bewerkt: door Corolla1992. Reden: Foto wilde niet.

j0hann3s - Starlet P7 03 aug 2016 13:10 #4094

• j0hann3s
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Auto laten spuiten, afhankelijk van bedrijf, moet je al gouw denken aan 1800-2500 euro.

j0hann3s - Starlet P7 04 aug 2016 19:20 #4097

• krh
  • krh's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
misschien ook ff bij Theo Douma vragen wat het kost. Die zit dicht bij thuis in Twijzelerheide op het industrie terrein (Douma Autoschade)

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.294 seconden
Gemaakt door Kunena