Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Hallo (Rav4)

Hallo (Rav4) 28 jan 2015 18:21 #3244

• DJ
  • DJ's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Hallo Iedereen.

Sinds ik hier nieuw ben bij het forum wou ik mij even voorstellen. Mijn naam is Dirk Jan en woon in Assen. De meeste houden het bij DJ. Ik ben inmiddels 30+ en werk bij een internationaal computer bedrijf, in de IT.

Al sinds ik mijn rijbewijs heb rijd ik zo'n beetje alleen Toyota met hier en daar een uitstapje, maar altijd terug komend.
Zelf ben ik een blije bezitter van een Rav4 (2007) met een 2.2 D-Cat Executive uitvoering welke ik vorig jaar heb aangeschaft en verplaatst van het zuiden naar het noorden.
Tot nu toe bevalt de auto mij prima met zijn 177PK.

Planning is om nog sidebars en een pushbar te plaatsen en eventueel te chippen. Hopelijk zijn hier meer RAV rijders met ook veel ervaring op het gebied van de motor en interieur, want hier zal ik nog weel eens vragen voor kunnen hebben.

Om toch ook met een vraag in huis te vallen, DPF verwijderen. Ik hoor nogal horror verhalen over de DPF, maar het blijkt bij Toyota niet zo makkelijk te zijn om deze te verwijderen. Vooral het wegschrijven van de foutcodes. Is hier iemand op het forum met ervaring en indien mogelijk en adres. Dit zou fijn zijn.

alvast bedankt en hopelijk wordt ik snel wijzer over mijn eigen auto door ervaringen te delen betreffende de Rav4.

Please Inloggen to join the conversation.

Laatst bewerkt: door .

Hallo 28 jan 2015 18:41 #3245

• 's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Welkom hier Dirk Jan,

Ik heb een blauwe 3drs rav4 uit 2001 gehad,( linkje ) met de 2.0L motor met permanente 4x4 aandrijving. Geweldige auto.

ik heb wel mogelijkheid om de toyotacomputers uit te lezen met laptop, maar geef geen garantie dat ik de code's kan wissen.

Heb je foto's van je wagen?

Hallo 28 jan 2015 20:04 #3247

• DJ
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Ik wil wel 100% zekerheid hebben met het verwijderen van de DPF, want als de auto steeds in storings modus slaat, weet ik niet als ik daar vrolijk van word :) Maar wel bedankt.
Even afwachten als er misschien nog mensen zijn hier op het forum met ervaring op dit gebied.

Ik had vandaag jou rav al bekeken, mooie auto en een mooie kleur. Ik heb op dit moment deze twee foto's niet de beste, maar dat heb je met telefoon camera's :p

Laatst bewerkt: door . Reden: Afbeelding zichtbaar gemaakt

Hallo 29 jan 2015 05:20 #3255

• 's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Mooie wagen! Zwart heb ik ze zo nog niet vaak gezien!

Fotos zijn goed genoeg hoor!

Hallo (Rav4) 30 jan 2015 16:34 #3258

• krh
  • krh's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
welkom hier Dirk Jan, mooie Rav4 heb je

Laatst bewerkt: door krh.

Hallo (Rav4) 02 feb 2015 18:38 #3270

• toyo bob
  • toyo bob's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Welkom hier DJ, mooi Rav4.
Jij had 10 jaar terug toch een oranje E11?

Hallo (Rav4) 02 feb 2015 19:02 #3271

• DJ
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Ja, dat klopt B) Knap dat je dat zo weet :) Af en toe zie ik hem nog wel eens voorbij komen op marktplaats bijvoorbeeld.

Hallo (Rav4) 04 apr 2015 19:56 #3452

• roelblink
  • roelblink's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Hey DJ, ook ik weet dat nog wel hoor ;-) Reed er vaak langs in Zevenhuizen, jaren terug. B)

Hallo (Rav4) 04 apr 2015 20:20 #3453

• DJ
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Leuk dat mensen het nog weten. Ben wel benieuwd wat hij nu is eigenlijk een hoe het gaat. Inmiddels de Rav ook iets veranderd
Bijlagen:

Hallo (Rav4) 05 apr 2015 15:16 #3455

• muurman
  • muurman's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
mooie auto zo.

d-cat al leeg?

Hallo (Rav4) 05 apr 2015 18:08 #3456

• DJ
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Nee, besloten dit niet te doen. 1. Omdat er zover ik kon vinden maar 1 bedrijf dit kom duren en dit was pas sinds kort mogelijk en ik heb geen zin in storingen. 2. Mensen die ik ken die het wel gedaan hebben, hebben een nogal erg stinkende auto nu. 3. Ik was ook ingelicht dat de filter voor tegendruk zorgt voor de turbo.
Bij de volgende beurt laat ik de filter even reinigen bij de dealer.

Laatst bewerkt: door DJ.

Hallo (Rav4) 26 mei 2015 17:48 #3569

• muurman
  • muurman's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
DJ schreef :
Nee, besloten dit niet te doen. 1. Omdat er zover ik kon vinden maar 1 bedrijf dit kon
jbautoservice dieverbrug
DJ schreef :
geen zin in storingen.
nu 1500km gereden 1 op 17 . En geen storingen
DJ schreef :
erg stinkende auto nu.
Geen last van, verbaasd me. Want de tdi's die ik reed ( altijd ook zonder kat ) rook ik meer.
Heb ook nog nooit rook gezien.
Wellicht dat degene die jij sprak niet de 5de injector hadden afgesloten?

Hallo (Rav4) 26 mei 2015 18:34 #3571

• DJ
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Ok. Ben benieuwd hoe het zich verhoudt over een langere tijd. Mij was ook nog verteld dat de filter tegen druk gaf voor de turbo en dat zonder, deze sneller kapot zou gaan. Maar ik blijf het volgen.

Hallo (Rav4) 26 mei 2015 18:48 #3572

• muurman
  • muurman's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
DJ schreef :
Ok. Ben benieuwd hoe het zich verhoudt over een langere tijd. Mij was ook nog verteld dat de filter tegen druk gaf voor de turbo en dat zonder, deze sneller kapot zou gaan. Maar ik blijf het volgen.
De garage waar ik kom haalt bij tdi's al jaren dpf en kat weg .
Zelf nog nooit een tdi blijven rijden met kat.
heb oa een toledo gehad getuned naar 226pk ( was een 150Pk ARL ) die was door de vorige eigenaar bij kleine 100.000km getuned naar die 226pk en toen ik hem verkocht bij dik 330.000km was turbo nog heel.
Je zou kunnen denken dat doordat er minder tegendruk is de turbo makkelijker piekt. Maar heb ik nog nooit last van gehad. Ook deze auto houd ik dmv torque pro in de gaten en piekt niet.
En waarom worden er ook al meer eisen aan olie gesteld.... tja door die rottige dpf oa.
Woonde jij niet in noorden van het land? je mag wel eens meerijden en vernemen dat ie niet stinkt en rookt.

Hallo (Rav4) 26 mei 2015 19:24 #3573

• DJ
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Klinkt wel goed. Jij hebt zelf ook een Rav of een andere Toyota met een dcat? Was het duur, het weghalen van de dpf?
Ik woon inderdaad in het noorden, in Assen.
Heb de auto wel gechipt inmiddels.

Ben wel benieuwd naar het lopen van de auto zonder de dpf en idd dat het er niet uitziet als een inktvis

Hallo (Rav4) 26 mei 2015 19:48 #3574

• muurman
  • muurman's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
inktvis?

En is ie echt gechiptuned? of zit er een ecm op?
( ecm word omdat het ook een programeerbare chip bevat ook regelmatig chiptuning genoemd )

en waar heb je het laten doen?

Ik rijd een avensis d-4d dcat 177pk

En wat is duur? Maar ik deel geen prijzen op forum's . Heb ook geen idee hoeveel werk het bij een rav4 is.

Hallo (Rav4) 26 mei 2015 21:12 #3575

• DJ
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Inktvis, als in grote zwarte rook pluimen achter de auto wanneer je gas geeft. Een kameraad heeft dat bij elke keer gas geven en stinken.

Chip heb ik laten doen in Beilen bij Ventura.
klik

Ik ben wel benieuwd wat de prijs was voor het weghalen, omdat ik al eens en offerte heb gevraagd en toen was dat best prijzig vergeleken met andere merken. Laten we zeggen soms tot 100%. Misschien een pmtje wat heeft gekost heeft?

Ik vindt de waardes 1/17 wel netjes. Wat deed de auto daarvoor?

Hallo (Rav4) 27 mei 2015 12:16 #3577

• DJT88
  • DJT88's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
Hallo daar :)

Even over de tegendruk voor de turbo. Naar mijn weten is het alleen maar gunstig als je dat kwijt bent.

Je turbo spoelt namelijk sneller op waardoor de motor beter reageert(sneller boost) en de uitlaatgassen hebben minder weerstand en gaan dus makkelijker naar buiten waardoor je minder hitte vasthoud in je uitlaatsysteem. Dit is ook bevorderlijk voor de levensduur van de turbo.

Hallo (Rav4) 27 mei 2015 15:12 #3578

• muurman
  • muurman's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
DJT88 schreef :

Even over de tegendruk voor de turbo. Naar mijn weten is het alleen maar gunstig als je dat kwijt bent.

Je turbo spoelt namelijk sneller op waardoor de motor beter reageert(sneller boost) en de uitlaatgassen hebben minder weerstand en gaan dus makkelijker naar buiten waardoor je minder hitte vasthoud in je uitlaatsysteem. Dit is ook bevorderlijk voor de levensduur van de turbo.
idd.
En volgens mij turbo minder warm dus ook de inlaat temperatuur.

Hallo (Rav4) 28 mei 2015 18:47 #3580

• muurman
  • muurman's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker
DirkJan,

ik heb je een pm gestuurd met mijn telnr en mail adres.

Hallo (Rav4) 28 mei 2015 21:18 #3582

• DJ
  • Bezoeker
  • Bezoeker
DJT88 schreef :

Dit heb ik ook gehoord, maar begreep dat op deze diesel en andere turbo zat dan bijvoorbeeld op diesels van Volkswagen. En dat specifiek deze types tegen druk nodig zijn.
Ik ben wel technisch, maar niet op het gebied van auto's, althans op door niveau.
Maar tegen een redelijke prijs, zal ik het waarschijnlijk wel doen.

Hallo (Rav4) 28 mei 2015 21:19 #3583

• DJ
  • Bezoeker
  • Bezoeker
muurman schreef :
DirkJan,

ik heb je een pm gestuurd met mijn telnr en mail adres.

Bedankt

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.301 seconden
Gemaakt door Kunena